tirsdag 12. februar 2013

Vi har oppdaget ski!

Jeg har aldri likt å stå på ski. Det har bare vært slitsomt og kaldt. Men i fjor kjøpte jeg meg nye ski og skisko likevel. Staver har jeg fra før. Ja ski også da, men de er fjellski og alt for brede og tunge til å gå med på vanlige løypeturer i marka. Da var det allerede så sent i sesongen at vi rakk bare en liten prøvetur før snøen forsvant.


I år har det ikke vært nok snø til at det har blitt kjørt opp løyper i marka her. Før nå. Så nå har vi vært ute i løypene flere ganger siste par ukene jeg og Pax. Og det er jo kjempegøy! Pax syns i hvert fall det er moro, vi kan jo løpe fort sammen :D I hvert fall i nedoverbakkene. Jeg har ikke helt teken på skøyting så det er jo grenser for hvor fort det kan gå på flatmark, hehe. 

Pax er ganske flink til å følge "løypereglene". Holder seg stort sett på høyre side av sporet, jager ikke ski eller staver og paserer andre folk ganske greit. Andre hunder er litt mer interessant, men det får nå være. Vi har trent endel på dette når vi har gått turer til fots både sommer og vinter, og det har jeg igjen for nå.


I går var jeg vill og gær'n og tok med kameraet på turen. Ble plutselig litt mer om å gjøre å ikke falle, hehe.  Ikke så enkelt å ta bilder mens vi kjører bestandig. Må holde kameraet ut til siden og håpe det fanger noe fornuftig. Og prøve å ikke tryne i farta ;p


Weeeeeee, moro!
Det går an å gå på ski når det er slik


1 kommentar: