onsdag 5. mars 2014

Tur langs elva - vi møtte en hubro

I dag var det 10 grader og sol! Så klart måtte vi ut på tur. Pax fikk gå løs hele turen. Gikk over litt av jordene, nede langs elva og på skogsveien. Skogen har blitt ryddet masse i vinter så det går an å gå der mye mer enn før. Kameraet var også med på turen.

Dyktig på innkalling for tida


Vannstanden var ganske høy, vannet sto litt opp på gresset. Håper den synker snart igjen. Da kan vi nemlig gå på elvebunnen og sandbankene. Men fin tur likevel.





Måtte jo så klart "redde" noen pinner fra elva. Vel, jeg skriver pinner.. små trær er vel riktigere.



Ja han løper rett mot meg, og nei jeg kom meg ikke unna i tide - au!

Jeg kastet noen godbiter opp i en skråning så Pax kunne søke etter dem. Plutselig lettet en hubro fra skråningen og fløy rett forbi oss. Den var ikke mer enn 4 - 5 meter unna når den lettet. Jeg ble så overasket at jeg ikke kom på at jeg hadde kameraet i hendene før etter et par sekunder. Den fløy over veien og landet et lite stykke unna på andre siden av en sideelv. Der satt den og stirret på oss helt til vi gikk videre. Flott fugl! Artig å se en på så nært hold.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar