lørdag 5. november 2011

Litt forskjellig

I fjor på denne tiden var det så kaldt at bakdøra på bilen speika fast. Snø hadde vi hatt siden 20. oktober. Kort sagt var det skikkelig vinter. I år har snøen og frosten latt vente på seg. Det passer meg kjempebra! :) Snø er fint det altså, men ikke enda. Rundt 15 desember kan snøen legge seg synes jeg, og forsvinne igjen i starten av mars. Det hadde vært fint. Jeg liker høsten jeg. Flotte farger, sol, klart og passe kjølig. Så langt har denne høsten vært akkurat slik jeg liker. Litt regn selvfølgelig, men ikke så ille. I fjor var det jo nesten ikke høst, vinteren kom så tidlig.

Pax med den nye løshalsen. Laget av et avklippet ullgensererme.
Fant fram en ullgenser jeg ikke bruker. Den er både for stor og for varm. Er det så kaldt ute at den er nødvendig, så er ikke jeg på skitur ganske enkelt ;) Den har så langt blitt løshals og "ørevarmere" til Pax. det siste er mest fordi han ser så komisk ut med den på, hehe. Holder på å lage ett ulldekken også, men det tar litt lenger tid. Må kjøpe borrelås og sy og sånt. Blir ikke pent akkurat, men funksjonelt og varmt i alle fall. Godt å ha til vinteren, i hvert fall hvis den blir like kald som de to siste..

Ligger på tursekken med hodet på skolesekken

Ellers går det mye i skolearbeid for tida. Pax takler rolige dager veldig fint syns jeg, spesielt til å være så ung. Slapper av mye og maser lite. I det siste har han begynt å legge seg på sekken min for å sove. Er bare så vidt plass til han, men han liker visst å ligge der. Søt er han i hvert fall :)



Et siste bilde av noe som er så typisk Pax. Han "må" være med der vi er. Står vi å prater på kjøkkenet setter han seg ved oss, og helst helt inntill et bein. Går vi til et annet rom blir han med. Ikke fordi han stresser eller maser, han vil bare være sammen med oss og være med på det som skjer. Koselig :)Vil han ha fred legger han seg gjerne å sover på et annet rom. Vi kan også be han gå vekk/ gå å legge seg et annet sted så det er ikke noe problem at han vil være med. Han får for eksempel ikke lenger være på kjøkkenet når vi lager mat. Det synes han var et skikkelig teit påfunn, men aksepterer det nå etter endel trening. Han skjønte jo hva vi mente ganske fort, men må teste om regelen fortsatt gjelder med gjevne mellomrom. Er jo ikke pinscher og tenåring for ingenting ;p

Viktig å være sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar