søndag 15. august 2010

Alenetrening

Vi kom litt seint i gang med alenetreningen. Mest fordi jeg var usikker på hvordan jeg skulle gjøre det i praksis, og var redd for å gjøre det feil og ende opp med en hund med separasjonsangst. Jada, hehe, hysterisk og teit, men det er jo første hunden og da blir man kanskje litt overnervøs på enkelte ting. Men skal det gå bra så må vi jo trene på det så klart. 

Uansett, nå er vi i gang. Pax er i en binge (satt sammen av kompostbingeelementer fra Biltema) på soverommet når vi trener. Der har han et pledd og en tyggepinne. Vi startet forsiktig og har tatt det rolig. Han pep litt da vi kom opp i to minutter, men ga seg fort. Nå i dag var han alene i 10 minutter uten en lyd :) Når jeg kom inn lå han å slappet av og kikket så vidt opp på meg. Han kunne sikkert vært alene lenger, men jeg vil ikke presse for mye og ødelegge noe. Mestring er viktig. Jeg brettet sammen litt klesvask og åpnet binga. Da gikk han på kjøkkenet og la seg til å sove på gulvet der, mens Frode og jeg var på kontoret. Så han har ingen problemer med å være alene så langt. Så øker vi rolig på etter hvert framover. Tror det skal gå helt fint :) Flinke lillegutten det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar