onsdag 20. april 2011

Pax 1 år!

I dag er verdens beste Pax 1 år gammel! Lillegutten min begynner å blir stor. Synes ikke det er lenge siden vi kjørte hjemover fra Karlstad med en sovende liten valp på fanget.

Ca 9 1/2 uke gammel

Pax har så langt vært en ganske enkel førstegangshund syns jeg. Jeg har gjort noen feil og ting jeg vil gjøre anderledes med neste valp. Noen utfordringer har det vært og er jo fortsatt. Men i bunn og grunn er han en snill og god gutt, som bare vil være venner med alle. Jeg er så glad for at det var nettopp han som kom til oss :) 



Vi har gått noen kurs sammen. Mest for å bli bedre kjent og finne ut hvordan han fungerer i kurssammenheng. Neste på planen er nybegynner agilitykurs som starter i mai. Det skal bli gøy :)

Det er mye annet spennende som skjer framover også. 8. mai skal vi nedover til Karlstad og gå MH sammen med resten av kullet. Det begynner også å nærme seg tiden for røndtking av hofter og albuer og øyelysning. Det er vel HD-røndtging som er vanligst og gjøre på rasen, men jeg tenker at når han likevel er i narkose og skal sjekkes på hoftene så kan vi like gjerne sjekke albuene også. Har jo planer for både trekk og kløv framover og da er det greit å vite at alt er i orden. Dette blir vel gjort nå på forsommeren tror jeg.
 
Tatt i dag
 Akkurat nå ligger han og logrer i søvne. Kanskje han drømmer om turen vi gikk i dag. Nesten all snøen er borte nå, nå så han kunne løpe på jordene og koste seg skikkelig.

Gratulerer med dagen, gutten min :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar