søndag 29. mai 2011

Trondheim Hundefestival, søndag

I dag hadde vi oppmøte kl 0900 og sto opp grytidlig for å dra til Støren. Luftet Pax godt da vi kom fram og satte han tilbake i bilen. Jeg gikk til ringen og fant en plass å sette stolen og sekken. I dag prøvde jeg å ta han ut seinere så han fikk kortere tid å stresse seg opp på før vi skulle i ringen.

Dette fungerte bedre enn i går synes jeg. I tillegg til kortere ventetid fikk han også hilse mer på hunder og folk da jeg hentet han til ringen. Han giret seg jo fortsatt opp, men slapp å bli så frustrert over ikke å få hilse. Han hadde også lengre perioder hvor han var forholdsvis rolig. Vi lærer begge to. Pax er jo ikke akkurat reservert, hehe. Klatret opp i fanget på eieren til Uva, en mann han møtte for første gang i går, for å kose. Gladgutten :)

I ringen fikk vi samme resultat som i går, Excellent. Dommeren sa etterpå at han likte Pax godt, men at han trenger å utvikle seg mer. Vi trenger også å trene opp steglengden, spesielt på bakbeina. Kritikken fra begge dagene finnes her.
Pax trivdes mye bedre i ringen i dag enn i går. Han syntes ikke det var supergøy å stille seg opp, men var mye mer komfortabel enn i går. Så det er jeg veldig fornøyd med.

Tannvisning (Takk for bildet Malin!)

1 kommentar: