søndag 28. august 2011

Stor bildeblogg fra sommerferien

Nå er det lenge siden sist. Dette får bli en bildeblogg om hva vi har gjort i sommerferien :)

I månedskiftet juli/august var vi to uker i Fünesdalen i Sverige. Leide en hytte der sammen familien til Frode. Det ble mange fisketurer og tre fjellturer på forskjellige lengder.

Speider utover fjellet
Regnskura var ikke veldig populær..
Været var varierende. Både regn, torden og strålende sol og varmt fikk vi med oss. Heldigvis mest av det siste :)

En av fisketurene var på ei lita øy hvor Pax kunne løpe helt fritt. Det var stas!

Flotte gutten min!

Vi gikk en todagers fjelltur. Overnatta i telt ved et fiskevann. Pax fikk bære kløv. Den veide ikke så mye. Bare litt tørrfor og frysetørka vom. Greit at han kan bære sin egen mat, men noe særlig belastning er han ikke klar for ennå. Han lot seg ikke merke så mye med den, måtte bare tenke litt ekstra på veivalgene sine gjennom busk og kratt. Det største problemet for Pax var myggen. Men med regndekken og myggolje gikk det ganske bra. Myggen var nok litt plagsom når den stakk, men det virket ikke som han klødde så mye i hvert fall.

Avslapping i kveldssola

Jeg fikk en fisk!

Vi tok det med ro på morgenen så det var god tid til å sove litt i sola

En fisketur til ble det. Var oppholds det meste av tiden, men på slutten kom det en skikkelig regnskur igjen.
Følger nøye med når "farmor" koker kaffe

Vi søker ly for regnet inntill hytteveggen
En fjelltur til fikk vi tid til. Denne turen gikk vi på en dag, uten overnatting. Pax fikk bære lett kløv igjen. Det siste stykket tok jeg den av og bar den i sekken min. Været ble så ufyselig, med regn og vind, at han måtte få på seg regndekkenet sitt. Kløv utenpå dekkenet blir bare krøll, så da fikk jeg bære den. Før uværet var det en flott tur med supert turvær.

Pause

Og vi gikk langt og lenger enn langt...