lørdag 3. september 2011

Steinkjerutstillinga

I dag gikk turen til Steinkjer og utstilling. Pax var påmeldt i juniorklasse. Det var bare juniorer som stillte i dag, Pax og tre tisper. Vi hadde oppmøtetid kl 11.00, men jeg regna med forsinkelser og fikk rett. Litt før ett var det vår tur.

På de utstillingene vi har vært på før har Pax stresset ganske mye mens vi sitter rundt ringen og venter. Piping, febrilske forsøk på å hilse på andre hunder, kaving fram og tilbake og i det hele tatt vært veldig slitsom. I dag derimot var han kjempeflink! Han var jo våken og oppmerksom på de andre hundene, ville gjerne hilse og gjorde jo noen forsøk på det også. Men det hele var mye roligere og ikke så intenst som før. Han hørte også som oftest etter når jeg sa nei, så har var "på nett". 

16 mnd gammel

Det meste av tida satt han faktisk rolig ved siden av meg eller halvveis lå i fanget mitt og kikket på livet. Virket som han hadde det gøy :) Han la seg til og med ned og slappet av et par ganger. Og ikke minst, så godt som ingen piping! For en forskjell! Det er fortsatt forbedringspotensiale for han stresser jo ennå litt. Men nå føler jeg i hvert fall at det går rette veien, rotreningen fungerer. Er så fornøyd med lillegutt :)

Han fikk hilse på en voksen dalmatinerhann som satt ved siden av oss, og en samojedfrøken han ble ganske så betatt av. Begge deler gikk veldig fint, ikke noe tull fra noen av dem.

Så var det da endelig vår tur å entre ringen. Det gikk ganske bra. Dommeren var litt bardus for Pax og han syntes det var litt ekkelt. Han trakk seg ikke, men makket seg litt. Skjønner han egentlig godt, for fullt så "brå" håndtering fra fremmede har vi ikke trent på. Får intensivere treningen på tannvisning og håndtering så ikke denne erfaringen fester seg for godt. Men jeg tror ikke det skal bli noen problem.

Pax fikk Excellent men ikke CK. Ingen av pinshcerne fikk det i dag. Kritikken var fin, men dommeren mente Pax var litt lang i lenden, noe som han mente ville ordne seg når han utvikler seg mer. I tillegg må vi fortsette å trene trav, han tripper fortsatt litt med bakbeina.  

Nå må jeg bare finne noen flere utstillinger i nærheten å melde oss på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar