onsdag 30. november 2011

Mørketid

Vel, helt mørketid har vi jo ikke her da. Så langt nord er vi ikke. Men med bare 5-6 timer med dagslys i døgnet føles som mørketid likevel.
Ut på tur må vi uansett. Pax har refleksutstyret i orden i alle fall. Jeg digger reflekser. Når jeg kjører bil legger jeg merke til hvor utrolig dårlig hunder synes uten refleks eller lys på seg. Eieren har ofte refleks, mens hunden og båndet er nesten usynlige i mørket. Skummelt.
Folk bør også bruke refleks så klart, men vi har som regel vett på å passe oss for biler. Voksne i hvert fall.


Jeg tenker også at hvis han skulle stikke av, jeg skulle miste båndet eller noe, og han løper ut i trafikken så vises han godt. Han har både refleksvest, refleks på halsbåndet og på kobbelet. I tillegg har han et lite lys som blinker i rødt, hvitt og blått. Lyset vises ikke så godt på bildene, men er veldig tydelig ellers.

Godbitsøk i mørket

Pax får av og til for seg at ting vi møter på tur er litt skumle. Det kan være et akebrett lent opp mot en skiltstolpe, en full søppelsekk som står i veikanten eller som denne gangen: en diger kjegle vaktmesterne hadde satt fra seg på gangstien. Så da må vi undersøke og hilse på den skumle tingen. Han er som regel flink til å gå fram og utforske og finne ut at det ikke var noe farlig like vel. Og så kan vi jo bruke tingen til å leke litt med og posere på :)
Den skumle kjegla som ikke var så skummel likevel






1 kommentar:

  1. Godt å se det er flere enn meg som er opptatt av refleksbruk :D Er som du nevner, er først når man kjører bil at man ser hvor dårlig folk og dyr syns, skummelt det der..

    SvarSlett