lørdag 28. mai 2011

Trondheim Hundefestival, lørdag

I dag var første gangen på offisiell utstilling for meg og Pax. Resultatet ble Excellent i kvalitetsbedømmingen. Gikk ikke videre til konkurranseklassen, men det er helt greit. Er bare glad vi kom oss greit gjennom, så jeg er kjempefornøyd :)

Pax sliter litt med å finne roen på utstilling. Han stresser, piper og vil så veldig gjerne hilse på alle hundene han ser. Når han ikke får det blir han frustrert og piper enda mer. Slitsomt for både han og meg. Han var ganske flink i starten. Litt piping av og til, men for det meste stille. Da det kom flere hunder som satt nærmere oss ble det for vanskelig og han stresset seg opp. På handlerkursene fikk vi tips om å møte opp i god tid slik at Pax kan bli litt sliten og få tid til å roe seg ned. Prøvde dette i dag, men det fungerte ikke så bra. Vi jobber mye med å slappe av og være tålmodig på pauser på tur, sitter f.eks på benker og slapper av, og det går framover. Men utsillingsomgivelsene er nok for krevende enda.

Da vi skulle inn i ringen hadde Pax egentlig fått nok, og syntes ikke det var noe gøy å skulle stille seg opp, så det ble litt så som så. Aner ikke hvordan travet så ut. Han travet i hvert fall, og det er jeg fornøyd med. Ikke noe galopp, hopp og sprett, så der var han flink.

I morgen prøver vi en annen vri. Jeg tar han ut når det ikke er så lenge til vi skal i ringen, så får han ikke så mye tid på seg til å stresse seg opp. Får se hvordan det går. Tar denne helga som trening for både meg og Pax.

Fine gutten min!

1 kommentar:

  1. Han är så vacker och ståtlig, blev en riktigt fin pojk av lilla herr röd :)

    SvarSlett