lørdag 8. oktober 2011

Høst igjen.. treningstørke og skolearbeid

For tiden er det lite målrettet trening på meg og Pax. Jeg har ganske mye skolearbeid for tida, og må prioritere det. Pax får selvfølgelig turer og småtrening/triks, men kurs blir det lite av. Når det løser seg mer med tid og økonomi er planen å lete opp et kurs eller to. Muligens rallylydighet og/eller spor. Kan nesten ikke vente! Men foreløpig må jeg være voksen og fornuftig. Blæ, så kjedelig da! Hehe. Det blir etter hvert :)


Vi går endel skogsturer for tida, må benytte skiløypene før snøen kommer og ødelegger alt, hehe. Pax får være mer løs nå enn før. Han er flink til å holde seg i nærheten, stort sett er han innenfor en ti meters radius og hører på "vent" - kommando og innkalling. Så lenge det ikke dukker opp andre hunder vel å merke.


Her om dagen utnytta han et uoppmerksomt øyeblikk fra min side og løp bort til en liten puddel i følge med sin 80+ år gamle eier. Jeg ville helst synke ned i jorda og forsvinne, men jeg løp da etter og fikk fanget inn lømmelen mens jeg ba masse om unnskyldning. Pax vil jo bare leke, men det er jo ikke sikkert andre hunder/eiere er enig i det, noe jeg har full forståelse for. Vel, da lærte jeg at innkalling ikke nødvendigvis fungerer rundt andre hunder enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar