tirsdag 24. januar 2012

Litt planer framover

Eksamen er over endelig(yey!) så nå kan jeg begynne å tenke på andre ting! Har som sagt meldt oss på kurs i rallylydighet. Det begynner på torsdag og varer i seks kvelder framover. Kikker også på noen flere kurs jeg vurderer å melde oss på. I tillegg er det på tide å planlegge litt utstillinger.

Fra tur i går


Det arrangeres alt for få utstillinger i denne delen av landet! Jeg har, foreløpig i hvert fall, ikke råd til å betale overnatting i tillegg til selve utstillingen. Da sier det seg selv at reiseavstanden blir drastisk begrenset. Har satt ei grense på ca to timer kjøring en vei. Innenfor denne radiusen har jeg funnet 6-7 utstillinger jeg kan melde på i løpet av året. Skal prøve å finne noen i Sverige også.




Vriene lysforhold, Ilsvika og resten av byen i bakgrunnen.
En ting er jo at det er gøy på utstilling og jeg skulle gjerne vært med på flere. En annen ting er jo at vi trenger øvelse og erfaring både jeg og hunden. Jaja, blir nå noen i hvert fall. Den første er Sundalsøra 28. - 29. april. Det er egentlig en dobbelutstilling, men spørs om det ikke blir bare en av dagene på oss. Vi får se. Mulig vi tar turen til noen valpeshow i nærheten også bare for å miljøtrene litt.

Høye trær!
I går trosset vi kulda og gikk en lang fin tur. Det var vel mellom 8 og 10 minus, men Pax frøys ikke. I hvert fall ikke så lenge han var i bevegelse. Hadde med dekken for sikkerhets skyld, men han trengte det ikke.

Innkalling

Dette er en tur hvor vi snur og går tilbake samme vei som vi kom. Vanligvis liker jeg runder best, og det går an her og, men det får vente til våren tror jeg, for da blir turen mye lengre. Så vi snur og går tilbake samme vei når det passer oss. Pax fikk løpe løs (med langline) på vei utover. Han var veldig flink til å holde seg i nærheten, stoppe å vente på meg og til å komme på innkalling. På vei hjem derimot har han en tendens til å dra vel langt i forveien. Da har han jo snust gjennom området allerede, og "vet hvor vi skal". Så da koblet jeg han i magebeltet og lot han trekke meg. Det synes han er moro. Spesielt hvis jeg jogger/smøløper litt. Mamsen løper! Gøy! ser det ut som han tenker da, og så logrer han som er gal mens han traver.

Trimmer lårmusklene





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar