søndag 5. februar 2012

Sparketur!

Jeg nevnte for Frode for noen uker siden at det hadde vært morsomt å ha en spark som Pax kunne dra. Som et alternativ til å dra på ski nå om vinteren. Så i går hentet han hjem to sparker han har hatt stående hos moren sin.
I dag tok vi den første prøveturen med spark, trekksele og strikkline. Valgte å bruke den minste sparken siden det var første gangen Pax skulle hilse på en sånn. Problemet med den var at den er såpass lett at den blir veldig ustabil, så det blir vanskelig å bremse. Den velter nesten hvis jeg flytter vekta det minste. I tillegg til at håndtaket blir litt i laveste laget. Så neste gang blir det nok den store sparken, så får jeg heller hjelpe til litt mer.  


Det var fryktelig morsomt :) Frode fikk løpe i forveien og være "hare" og fotograf.  Kjekt å ha noen som viser hvor vi skal. Vi må nok trene litt på kommandoer som fram, høyre, venstre og stopp(!)  men det kommer nok etter hvert. Pax var kjempeflink og trakk som bare det. Jeg måtte bare hjelpe til litt i startgropa så gjorde han hele jobben selv. Håper det fine sparkeføret varer en stund.

Litt forvirring i begynnelsen... (bildet er ikke arrangert, men jeg snakker egentlig til Frode da)
Det var litt kaos i starten, så naboene fikk nok noe å le av over kaffekoppen ;) Men det er jo bra å kunne underholde litt på en søndag ettermiddag. Med en tyngre spark blir det forhåpentligvis lettere å holde igjen når hormontrollet ser den søte nabotispa på andre sida av veien også...

1 kommentar: