søndag 22. april 2012

Hundetreff på Haugan

I boligområdet her er det et område som kalles Haugan. Det er helt bokstavelig noen gressbevokste hauger og ravinedaler, ganske stort område i grunn. Det er tydeligvis også en mangeårig tradisjon med at hundeeiere i nabolaget møtes og lar hundene leke på Haugan hver lørdag og søndag formiddag fra kl 10 til kl 11. Vi har ikke vært med der før, men litt på impuls ble vi med forrige helg.

Pax og Toya

Det var kjempestas! Hundene var stort sett snille og lekne, og hvis noen prøvde seg på ufinheter var eieren raskt på pletten og hanket inn urokråka. Det synes jeg er veldig viktig på sånne treff så ingen trenger å få ubehagelige opplevelser.

Pax og Dixie


I går tok jeg med kameraet og fikk knipset noen bilder av gjengen. Det var ikke så mange denne dagen. Først var det bare vi, samojeden Dixie og working kelpien Toya. Etter en stund dukket også kleiner münsterlenderen Bailey og en border collie jeg ikke husker navnet på opp.
Bailey og Pax
Bailey var først ikke så interessert i å leke med de andre hundene. Han ville helst gå og snuse for seg selv, og småknurret hvis Pax kom for nært. Men Pax gir seg ikke så lett, og til slutt ble det noen tilløp til lek likevel. Jeg tror de kan bli kompiser etter hvert, hvis de bare finner ut hvordan de begge liker å leke. Å løpe om kapp så ut til å kunne bli en hit. 

Fine Toya

Dixie, bare 8 måneder gammel, og søt som sukker.
Litt av gjengen
Vi var der igjen i dag, men det ble et litt avkorta treff for vår del. Det var bare vi og Dixie med eier som var der. Pax ble litt vel heit i toppen, og ville jukke på Dixie. Fryktelig irriterende og sånt får han jo selvfølgelig ikke lov til. Jeg tok han inn et par ganger og lot han roe seg før vi prøvde å slippe dem igjen, og det funka ganske bra, men ikke bra nok. Dixie er også såpass ung at hun trenger jo virkelig ikke grisete hannhunder etter seg på den måten. Når det er sagt så taklet hun det veldig fint og ble ikke redd. Hun danset unna, og kroppstakla han vekk med lek. Likevel synes jeg det ble såpass at jeg tok med meg Pax og gikk hjem. Han får ikke leke med andre hunder hvis han skal holde på slik.Vi får prøve igjen en annen gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar