tirsdag 1. mai 2012

CERT!


På søndag stillte vi på Vårutstillinga på Sunndalsøra. Vi har ikke stillt på så mange utstillinger, og på alle vi har stillt på har Pax fått Excellent. Denne gangen hadde jeg som mål å få exc med CK, men var ikke på noen måte sikker på at vi ville få det til. Både jeg og Pax mangler rutine i ringen og trenger en god del mer ringtrening. Dette var også vår første gang i Åpenklasse, hittil har vi vært i Juniorklasse. Likevel, et mål må man ha ;)

Det viste seg at Pax var eneste hannhund påmeldt. Dommer Zeljka Fon Zidar var hyggelig og snill med både hunder og handlere. Hun likte visst Pax godt til tross for min noe mangelfulle handling, og det ble både Excellent og CK, og dermed også CERT! Jeg trodde smilet mitt skulle gå rundt da ringsekretæren kom med dommen. Vårt første CERT!  Kjempestas :D

Etter at tispene var ferdig var det inn igjen til BIR/BIM - finale. Det ble BIM på oss og BIR gikk til flotte Lilla Enebys Un'Uva, som også fikk sitt første CERT. Gratulerer Malin og Uva! :D

Noticeable Man In The Mirror, 2 år gammel
Kritikken: 
V nice head and front that I like very much. Corr ears and topline. Corr bite. Ang in front corr. Behind could be better. The same for the moving. Should be better behind but is perfect parallel. Corr tail. 

Helt enig i at bevegelsene burde bli bedre, får jo ikke vist han ordentlig fram når det blir snusing annenhver meter og tilløp til gallopp. Trenger virkelig trening her. Heldigvis har det blitt bedre siden sist, trening hjelper, så det er bare å øve videre.

Men innimellom var det ikke så verst da :)


Jeg må også bli flinkere til å planlegge hvor vi skal løpe (altså løpe en sirkel ikke en merkelig fantasiform:p ) og til å flytte halsbåndet opp slik at jeg har mer kontroll på snusingen. Og så var det å huske det vi øvd på da, hehe. Men for all del, er kjempefornøyd med dagen og kritikken :D

Beste Paxegutten min!

Godgutten med Cert - og BIM - rosettene sine :)


1 kommentar:

  1. Gratulerer så mye med BIM og CERT på søte Paxegutt :D

    SvarSlett