søndag 8. juli 2012

NKK Trondheim 30.juni

Har jo helt glemt å blogge om siste utstillingen vi var på. Det var altså NKK Trondheim. Vi kom fram litt seinere enn planlagt, men likevel i relativt god tid til vi skulle i ringen. Trodde jeg. Dommeren må ha vært av turbovarianten, for litt før vi hadde oppmøtetid var det vår tur.

Pax gjorde en fin jobb, sto og travet pent og godtok tannvisning og visitering uten problemer. Når jeg skriver travet pent så mener jeg uten galoppering, hopping og tull. På grunn av en ganske svimete handler (kremt) fikk han nok ikke vist seg særlig bra i bevegelse. Tempoet vårt var helt feil og ugjevnt, og jeg glemte vel det meste av det vi har trent på. Skjerpings!

Resultatet ble Excellent, men ingen ck denne gangen.
Kritikken:
Good size. Well shaped head. Correct eyes and ears. Strong dentition. Good neck, too arched topline over the croup. Exc. tail carriage. In movement not balanced front and behind.  

Mens vi satt utenfor ringen, både før og etter vår tur, var Pax kjempeflink! Ikke ett eneste lite pip! Han var rolig og satt for det meste stille og kikket seg rundt. La seg til og med ned for å slappe av en gang. Vi har fortsatt et stykke igjen til han er så avslappa som jeg vil ha han, men herlighet for en forskjell fra i fjor. Da var det stressing, kaving, piping og til og med hyling hele tiden når vi var på utstilling. Er en helt annen opplevelse å ha han med nå. Deilig!


Fotografen ble igjen hjemme, men ingen blogg uten bilder, så her er et fra tur. Fin er'n jo uansett :)

1 kommentar:

  1. Så bra :) flinke dere er, og så stor fremgang da..Flott. Morsomt å følge bloggen deres!!

    SvarSlett