tirsdag 26. juni 2012

Nytt utstillingsbånd

Jeg har lett og lett etter det perfekte utstillingsbåndet til Pax. Jeg er kravstor ;p

Halsbåndet må være halvstrup, stramt nok til at han ikke kan rygge ut av det, samtidig som kjettingen er lang nok til at det henger løst og fint når det er slakt. Helkjetting er uaktuelt for det synes han er ekkelt. Det må også være behagelig å holde i for meg hvis han skulle rykke til. Nylonbåndet jeg har fra før er helt grusomt slik. Og så skal det jo være pent, enkelt og matche fargen til Pax. En stor fordel om det ikke koster skjorta.

Nå, omsider, har jeg funnet det :) Det er sydd på mål av Monica Arnetvedt, som har sydd mange slike til både pinschere og andre raser. Halsbåndet og kobbelet er i rundt, mykt lær, kjettingen i messing. Jeg er kjempefornøyd!




1 kommentar: