mandag 13. september 2010

Tur i Svartdalen


I dag gikk jeg og Pax en tur i Svartdalen. Første del av turen er det en liten mulighet for å møte på hester, så der fikk Pax ha langlina på. Men da vi kom ut på jordene fikk han løpe løs. Vi gikk langs jordene og etterhvert inn i skogen. Jeg måtte løfte han over et par gjerder, men det var ikke noe problem.
Været var flott, blå himmel og sol. Men det hadde regnet natta før så gresset og skogbunnen var søkkvått. Jeg har tydeligvis ikke impregnert skoene mine på en stund og det fikk jeg merke :p


Det er kjempefint å gå tur her. På jordene og i skogen er det ingen andre. I hver fall har jeg ikke møtt noen de gangene jeg har gått der. Så det er supert å gå med løs hund. Pax koste seg og løp nok noen meter lenger enn jeg gikk, hehe. Heldigvis holder han seg i nærheten og stopper for å sjekke om jeg kommer etter. Gjør jeg ikke det kommer han løpende som et skudd. Er nok ikke tøff nok ennå til å dra for langt på egen hånd. Nyter det så lenge det varer ;p
Gammelskog med mosegrodde stammer og svære bregner


Etter å ha klatret en stund i skogen kom vi opp på veien igjen. Der tok vi en pause og Pax fikk litt passivitetstrening. Det har vi vært litt for dårlige til å gjøre utendørs, så det hadde han godt av. Han peip endel først og vandret rundt, før han til slutt roet seg og la seg ned og tygde på en bit bark. Da sa jeg meg fornøyd og vi gikk videre. Langs grusveien fikk han langlina på igjen og her kan det komme biler og folk. Møtte en dame med to dachser som var veldig spennende å hilse på.
Var vel ute i ca en time til sammen. Pax var god og sliten og sov et par timer når vi kom hjem :) 
Gnager på barkebiten


 Blir nok noen flere turer her utover høsten.

Et bilde til av godgutten :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar