søndag 3. juli 2011

NKK Trondheim

I dag gikk turen til Leangen travbane og NKK Trondheim. Først startet jeg forresten dagen med å forsove meg med en time, det var ikke gøy. Men vi kom nå fram i relativt god tid og satte oss til i et skjermet hjørne av ringen. Pax var mye roligere mens vi ventet enn han har vært før. Litt piping og stressing var det, men ikke på langt nær så ille som han  har vært før. Ser ut som rotreningen fungerer, selv om vi har et stykke igjen :)

I ringen derimot var han helt umulig. Makket seg rundt, beit i båndet og ville bare ha drakamp med det når vi skulle løpe rundt. Hjalp heller ikke at jeg surret det til og glemte hvordan man løper en trekant. Fikk til slutt trav de siste meterne, og da viste han heldigvis gode bevegelser. Mulig det var stress som slo ut. Han har aldri bitt i båndet slik før, ikke en gang som liten valp. Merkelig. Jaja, vi får trene mer og satse på at han oppfører seg neste gang. Da vi var ferdige var han helt rolig igjen, satt pent og tålmodig mens vi ventet på kritikkskjemaet. Snodige tullehunden. Men litt gøy er det jo og da, at han har egne meninger om hvordan vi skal gjøre ting, hihi.

Resultatet ble likevel ganske bra og jeg er veldig fornøyd. Han fikk excellent, med kommentar som "lovende junior" og "rører seg bra" i kritikken. Dommer holdt tilbake CK og det skjønner jeg godt. Hele kritikken finnes her.

Sist men ikke minst: Gratulerer masse til halvbror Xitamiz Wookie som ble Norsk Utstillingschampion i dag!! 

Aldri en blogg uten bilder, desverre har jeg ingen fra utstillingen, så legger med ett av Pax i hagen.

2 kommentarer:

  1. "Rör sig bra" OOohh Pixel vill också ha, men han måste landa med tassarna på jorden först :) Grattis till toppenfin kritik. Duktiga ni :)

    SvarSlett
  2. Hehe, ja "rör sig bra" var ekstra morsomt å få etter alt tullballet :) Tusen takk!

    SvarSlett