fredag 8. juli 2011

Tur i Estendstadmarka

I dag gikk turen i Estendstadmarka. Starta fra parkeringen på Bekken gård og gikk oppover. Veit ikke helt sikkert hvor vi gikk, er ikke så kjent der på sommerføre, men vi endte etter hvert opp ved Estendstaddammen (tror jeg). Nesten ingen folk i marka og det var litt deilig.



Pax hadde trekksela på og fikk trekke så mye han ville. Det er ikke så mye egentlig, mye mer spennende å snuse overalt på siden av stien. Han skjønner det mer og mer da, at han skal trekke, og ikke minst at han får lov til å trekke når han har trekksela på. Det er jo forbudt ellers. Han er for ung til å belastes for mye på den måten ennå, men vi har begynt så smått å la han trekke av og til.



Tik en liten pause ved dammen. Pax undersøkte demningen nøye. Mye spennende der tydeligvis. Været var kjempefint å gå tur i. Overskyet, 16-18 grader og litt vind. Ved vannet var den noen som fisket på den andre siden, og noen som badet lengre bort på andre siden av demningen. Ellers ingen. Burde tatt med langlina så han kunne løpt litt "løs", men det tenkte jeg ikke på. Og båndtvang er båndtvang..




Gikk videre opp til Estendstadhytta via Styggdalen (tror jeg, og for et navn!) og fortsatte ned stien på baksiden av hytta. Vi fikk det litt travelt på slutten. Skulle nemlig møte Frode på Lade halv fem, men jeg gikk meg litt bort og ble veldig usikker på om vi kom ned til bilen i tide. Det gjorde vi ikke, så Frode måtte vente en stund på oss. Men vi fant jo noen nye stier og det er jo bare en måte å bli kjent i marka på, hehe.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar