mandag 28. februar 2011

Første kveld på klikkerkurs

I dag var første kveld på klikkerkurs.  Er bare tre hunder påmeldt så det blir jo god oppfølging på hver av oss. Det beste er at det er innendørs. Pax syntes alt var gøy og sjarmerte instruktøren i senk, hehe.

Siden Pax allerede vet hva klikkeren betyr og at han skal gjøre noe selv for å få klikk og belønning, startet vi med target av kjegle. Det tok han med en gang. Vel, i hvert fall når han konsentrerte seg og ikke skulle sjekke ut alt annet ;p
Etter hvert kastet jeg belønningen litt bortover gulvet for å se om han gikk tilbake til kjegla. Etter litt tenking tok han det også. Han er så morsom når han synes treningen er gøy, logrer som bare det og hopper etter godbitene jeg kaster bortover. Fikk også høre at han har veldig god kontakt med meg :) Nesten for god nå som han skulle jobbe litt bort fra meg. Det er i så fall et luksusproblem jeg er veldig glad for å ha!



Etter noen økter med kjegla var det target av postitlapp. Da var nok hodet til Pax litt fullt allerede, men han prøvde. Først var lappen festa på håndflata, og det tok han fint. Men det var nok fordi vi har trent på håndtarget fra før. Da vi flyttet lappen ble det for vanskelig. Vi får trene mer på det hjemme.

En av de andre hundene var en 9 mnd gammel (mellom)schnauzer hannhund. Pinscher og schnauzer skal jo ha samme opphav, og det var morsomt å se hvor like de var i oppførsel. Like våkne, glade og energiske begge to. Og begge villle sitte på fanget, hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar