torsdag 3. februar 2011

Valpeshow på Ler 16. januar

Tidenes treigeste oppdatering :p
16. januar var vi på valpeshow. Denne gangen på Flå samfunnshus på Ler, arrangert av Norsk Chow Chow klubb, avd Sør - Trøndelag.

I starten syntes Pax det var ganske skummelt der, men det synes jeg egentlig ikke var rart. Det var trangt og vi måtte presse oss forbi folk og hunder. Ikke alle setter pris på sånn påtvungen nærkontakt med fremmede, og ved et par tilfeller ble han nesten hoppet på før jeg fikk dratt han unna. Vi fant oss plasser ved et bord litt unna den verste trafikken og da gikk det bedre. Etter en kort stund var han trygg og glad igjen, og ville helst hilse på alle hunder og folk han så :)

Det er tydelig at vi trenger ringtrening både jeg og Pax. Å stå oppstilt og bli håndtert av dommeren gikk kjempefint. Hverken tannvisning eller annen tafsing er noe problem. Det er resten av utstillingssituasjonen vi virkelig må trene på, travingen rundt i ring, og generelt å følge etter meg. Det virker nesten som han glemmer helt hvordan han skal gå i bånd rett og slett. Rygger, hopper og spretter rundt. Han var ikke redd heldigvis. Men den siste runden var han flink, travet nesten hele runden. Heldigvis var vi eneste påmeldte i rasen og hadde ringen for oss selv.
Fikk likevel "velvist" på kritikken, hehe. Måtte le litt da jeg leste det.

Jeg synes jo han er søt når han klovner, hehe, men det er jo ikke den beste måten å vise han fram på ;p

Resultatet ble jo bra, rødsløyfe og BIR! :D Fine gutten min <3 Kritikken ligger her.

I grupperingen var det fryktelig trangt. Skulle egentlig ønske vi hadde latt være å bli med på gruppefinalen. Ti hunder, halvparten av store raser, stappet inn i en liten ring. Det syntes Pax var ekkelt. Hundene på begge sider sto kloss oppi oss. Han ville ikke løpe i det hele tatt og ikke bli stilt opp heller. Vi ble uplassert i gruppa, men noe annet hadde jeg jo ikke forventet heller.

Bortsett fra dette synes jeg han var veldig flink. Blid og glad mot alle hunder og folk. Svarte ikke da han ble nibjeffa på av en dvergschnauzer, men bare logret tilbake og gikk videre. Og ingen piping! Ikke et eneste pip. Han kan ellers pipe litt når han er gira, utålmodig, kjeder seg osv. Men ikke denne dagen :)

Neste gang er han junior og det er offisielt. Jeg må bare få litt orden på oss først ;p

Resultatene av våre to valpeshow

Lurer fælt på hva alt styret er for ;P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar