fredag 4. februar 2011

Tur i Estendstadmarka

 Siden jeg er student og ikke har noen forelesninger i år, har jeg den luksusen at jeg kan gå tur på dagtid. Da er det lyst (stor fordel) og lite folk i marka (stor fordel når det bare er skiløypene det er mulig å gå i pga snøen). Så på onsdag gikk jeg og Pax en kjempefin tur i Estendstadmarka. Det var hardt og glatt (må kjøpe meg brodder!) i løypene, og det er jo egentlig bra, for da ødelegger vi ikke løypene og kan gå der med god samvittighet.


Pax stressa og peip en del i starten. Han blir så glad og ivrig når han ser hvor vi er. Etter hvert roet han seg endel heldigvis. Han er jo for ung til å dra ennå, og det synes han er fryktelig frustrerende. Når han blir gammel nok skal jeg kjøpe magebelte så kan han få dra alt han vil. Tror han kommer til å være flink til det ;p



Det begynner å bli litt mindre snø i skogen mellom løypene så vi gikk inn dit og surret rundt en god stund. Pax fikk gå "løs" i langline og koste seg skikkelig. Løp og løp og spratt omtrent fra tre til tre. Han er jo ikke så godt kjent der så han holder seg relativt nært meg. Jeg skriver relativt for han er jo en pinscher og ikke en gjeterhund, hans definisjon av "nært" er kanskje litt tvilsom :p



Jeg skiftet retning konstant og benyttet alle sjangser når han var uoppmerksom til å gjemme meg bak trær og skrenter slik at han ikke så meg. Da var han rask til å lete meg opp, hehe. Vil jo ikke at "mamma" skal bli borte! Jeg må bare få overbevist han om at jeg er fullstendig upålitelig i skogen, forsvinner så fort han ikke holder øye med meg, så det er best å holde seg i nærheten. Trente også masse innkalling, og han var ganske flink.



Hadde med kamera, men jeg hadde mer enn nok med å holde meg på beina og turte ikke ta bilder mens vi gikk. Kan jo ikke risikere å ramle oppå speilrefleksen! Hadde en liten pause hvor Pax måtte finne seg i å være bundet til et tre. Grov fornærmelse tydeligvis :p Jeg benyttet sjansen til å ta noen bilder og forske litt på ISO - innstillinger.




Gleder meg skikkelig til våren kommer og snøen forsvinner! Da skal vi gå mange fine turer :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar